خبرهای داغ:
حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شهرستان البرز در جمع کارکنان سپاه امام رضا ع شهرستان البرز در حسینه شهدای مدافع حرم برگزار شد بیان کرد : هیچ عبادتی مثل روزه ویژگی پاک کردن و تمیز کردن را ندارند.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۴۴
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

 

 

  قزوین_به گزارش خبرگزاری بسیج استان قزوین حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شهرستان البرز در جمع کارکنان سپاه امام رضا ع در حسینه شهدای مدافع حرم بیان کرد : هیچ عبادتی مثل روزه ویژگی پاک کردن و تمیز کردن را ندارد. در روایت داریم که می فرماید: «اَلصُّومُ لی وَ اَنَا اُجزی به» خدا می فرماید: روزه برای من است. 

حجت الاسلام مهدوی در ترجمه این حدیث شریف عنوان کرد: در این حدیث شریف نمی فرماید نماز برای من است، هم چنان که می فرماید در زمین کعبه خانه من است، در ماه های سال، ماه رمضان ماه من است، در بین عبادات هم می فرماید، روزه برای من است. نماز برای شما و حج برای جامعه. اما روزه برای من است. 

وی در پایان افزود: هیچ عبادتی به اندازه روزه انسان را از وابستگی به دنیا جدا نمی کند. روزه انسان را وارسته و پاک می کند. سنگ ها را از پای انسان باز و مرغ دل را آماده پرواز می کند. در هیچ عبادتی جز روزه این حالت برای انسان به وجود نمی اید. کسانی که آداب روزه را درست رعایت کنند، لذت هایی از حالت سبکی روح می برند که از هیچ عبادتی برده نمی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها